Pagina's

dinsdag 31 augustus 2010

Druk, gigadruk

Ik ben weer eens druk. Er is sindskort namelijk het een en ander verandert in m'n leven.
Ik heb er weer een poeplading aan muziek bij. Had ik eerst al mijn muziekcollectie verdubbelt met de collectie van zwagert, nu heb de grote schijf van mijn goede vriend en drinkebroeder M aan de mijne gekoppeld.
We waren daar eens op visite en uiteraard kregen we het op een gegeven moment over muziek. Hij zei dat hij 1000 GB aan muziek had. Ik viel stil.
DUIZEND GIGABITE!!!!! Weet je hoeveel songs dat zijn?
Voor jullie leken zal ik het proberen uit te leggen. Ik had 47 GB in m'n iPod staan. En dat zijn ongeveer 10.000 nummers. Volgens mijn deskundige berekening moest vriend en drinkebroeder dus exact 231.405886 nummers in zijn bezit hebben. Naast mijn oren begonnen ook mijn neusvleugels te klapperen. Dat moest ik ook hebben!

Later rondde vriend en drinkebroeder het aantal naar beneden af naar 92 GB maar ook daar had ik belangstelling in natuurlijk.
Ik nam mijn EHS mee toen we daar weer op visite waren (hij heeft goed bier, ik kom er graag). En bij thuiskomst bleek dat het om een kleine 55 GB aan muziek te zijn. Hij had ook al wat verwijdert, zei ie.

Ik heb dus sindskort een dikke 100 GB aan muziek in de computer staan. Dat zijn om en nabij 25.000 liederkes. Allerlei soorten liederkes natuurlijk want ik ben een rocker, blueser, disco-er, tokkie-er, jazzer, klassieker, bagger en nog veel meer.
Ik liep dagen met stevige units rond. Tot cleansis opmerkte dat mijn iPod een 80 Gb iPod is...................................Ik viel weer stil.
GDVdegloeiendeGDV!!!!

In mijn spaarzame eenzame en rustige avonduurtjes ben ik momenteel dus gigadruk met m'n dikke 100 GB terug te brengen naar 80 Gieg. Denk dak ongeveer 15.000 overhoud.
Maar ja, er is enorm veel klutmuziek gemaakt dus dat red ik wel.

5 opmerkingen:

  1. Van 1 terabyte muziek naar 55 gigabyte is wel een klein nuanceverschilletje. Maar goed, toch lekker. Ik kom aan de 70 gigabyte inmiddels. Ik heb een IPod Nano waar niet meer dan 8 gb op kan, maar goed, je kunt het toch niet allemaal tegelijk afspeulen, dus daar redt ik het wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi redt. Hihi.
    Dan wordt het hoog tijd dat ik de mijne in de jouwe plug. Dunkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als jij alle bagger eraf pleurt, dan houd je 3 liedjes over man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet wat er aan de hand is maar je komt niet meer naar boven in mijn lijst. Zie ik zomaar dat je een zoontje hebt (van harte gefeliciteerd!!!) een nieuw speeltje, een spannend verhaal over walt disney en nog veel meer. Hier ga ik eens even de tijd voor nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat denk ik niet. Ik denk dat onze muzieksmaken teveel uit elkander liggen. Ik hou meer van boem-boem-boem, en ik schadt jou in als een gevalletje Tante Leen en Johnny Jordaan. Dunkdt me.

    BeantwoordenVerwijderen