Pagina's

zaterdag 21 augustus 2010

Weet je

hoeveel kilometers een man maakt na een bevalling? Is dat ooit onderzocht?
Goeiendag zeg!
Son belde me rond 6 uur op m'n werk dat de weeën toch wel wat heavier werden en ze noemde het woordje "verloskundige".
Voor mij het teken om mijn drukke werkzaamheden over te dragen en naar huis te sjeesen.
Toen ik exact 2.43 minuten later thuis was, viel het allemaal reuze mee. Zei ze.
Ik trok een unit los.
Ik lag een kwartiertje in Voetbal International toen ik een belletje van boven kreeg, de vliezen waren gebroken.
Maar nog steeds niets aan de hand hoor. Zei ze.
Pas tegen 11 uur ging Son door haar pijngrens heen en het was maar goed dat Franka, de verloskundige, er rond 12 uur was.
Het voelde als even flink poepen en na 2 forse persen, floepte zoonlief 2 er om 00.25 uur uit.

Wat er daarna van een man verlangt wordt zeg! Tijd om een unit te roken of een unit te drinken werd me niet gegund. Druk druk druk. Meters meters meters.
Wat nou, bevallen is een vrouwending?
rond half 5 kon ik m'n vermoeide benen iets rust gunnen. iets ja, want mijn diepe rust werd gruwelijk verstoord door een beuk in m'n zij.
Of ik even wilde stoppen met snurken? Ja, nu wel ja!
Kwart voor 7 riep Sam dat hij lekker geslapen had. Ik liep naar zijn kamer en het eerste wat hij zei..............................Sammie heeft een grote piemel?
Raaaaaaaaaaaaaaaaar!
Ik nam hem mee om zijn pasgeboren broertje te ontmoeten. 
Hij keek met een gelukzalige blik de wieg in. Ik was ineens niet meer moe.

Oja, Teun is de naam, 3210 gram schoon aan de haak. 




21 opmerkingen:

  1. Toch vervelend al dat werk wat jij eraan gehad hebt ;-) maar desondanks van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd jongen!
    Veel geluk met jullie zoons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd allebei. Hij ziet er tevreden uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nogmaals van harte! (deze lijkt ook al niet op jou!)
    Enne, het zal vast dat jij het heel zwaar hebt gehad, maar hoe is het met Teun en zijn moeder?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd lieve broer en schoonzus!!
    Hij lijkt sprekend op Sam.....
    We bellen snel ff voor een afspraak.....ga eerst zelf maar eens even van jullie gezinnetje genieten....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yeah! Super! Gefeliciteerd jullie, goh een zoon erbij. Verheug me al op de verhalen. En hoe giet met Son en Teun??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! 21 Augustus schijnt een goeie datum te zijn om geboren te worden. ik ken er een paar, waaronder mijn eigen dochter die vandaag 23 wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook nog even een welgemeende felicitatie. :-)
    Schitterende foto, mooi blogje, ik ben heel blij voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd!! Fijn dat, dankzij de zware inspanning die jullie -en dan met name jij natuurlijk- hebben geleverd Teuntje gezond en wel ter wereld is gekomen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt allemaal. Ik kan melden dat het zowel Son als Teun goed is bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig bericht. Gefeliciteerd, leuke naam trouwens.
    Veel geluk met elkander.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeg, ben je al wakker? Of slaap je gewoon door die borstvoedingen heen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd, en heel veel sterkte met het te boven komen van de zware strijd die jij hebt moeten leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh, wat een mooie baby!
    Van harte gefeliciteerd!
    Ik proost er een unit op,ghe ghe! x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey vader van twee,

    hoe gaat ie?? Je moet wel updaten he, dit zijn juist van die tijden dat iedereen wil horen hoe het gaat.
    Ik ben morgen wel even

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben? Belllllllllllllllllllll bedoelde ik dusss

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt gelijk. Ik zal straks m'n belevenissen hier even neerplempen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vergeet dat verhaal van de afwas niet... Erg grappig...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van harte gefeliciteerd. Ik trek er een unit voor open.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van harte.. aangezien ik niet drink, neem je vanavond mijn portie maar voor jou rekening!

    BeantwoordenVerwijderen