Pagina's

donderdag 19 augustus 2010

Rust zacht, briljante kanjer

Zoonlief heeft Cars ontdekt. Of eigenlijk heb ik zoonlief aangemoedigd Cars te ontdekken. Ik vind het namelijk een briljante film.
Niet dat zoonlief de film al heeft gezien hoor, wij Slinkjes zijn van het spelen, niet tv kijken. Maar op zijn verjaardag kreeg hij zo'n rijdend boekje waarin sommige Carsfiguren staan en van mijn zus kregen we een zak vol autootjes en daar zaten Sally, Flo en Sheriff bij, dus ik stimuleerde hem om het leuk te vinden.
En hij vindt het leuk!
Vriendinlief kwam laatst thuis met Bliksem en daarbij zat een boekje met alle figuren uit de film. Nijntje, Kikker, Hiawatha blijven in de kast liggen, niets anders dan Cars wil hij meer met papa lezen.
Omdat ik handen als kolenschoppen heb en dat boekje best mini is, leek het me bruut om de bekende figuren in het groot uit te printen en in een mapje te doen.
BRILJANT PLAN!!!!
Zoonlief heeft nog 1 favoriet boek. CARS ROELS!!!!
Vriendinlief is ook om want ze heeft inmiddels ook Fillmore gekocht.

Gisteravond was er geen ruk te beleven op de tv, ik besloot Cars te kijken. Vriendinlief keek mee zolang ze het volhield.
Had ik al gezegd dat het een briljante film is? Radiator Springs in Carburetor County..................... is toch hilarisch verzonnen?
En wat te denken van de merchandise? Dat is me daar even gouden handel!

Aan het eind van de film las ik dat de film was opgedragen aan Joe Ranft. Hij was 1 van de bedenkers / regisseurs van de film. Hij is vòòr de film uitkwam in 2005 overleden na een auto-ongeluk. Hij is 45 jaar geworden.
Hij had een briljante geest. 

Ik hoop dat ik toch iets langer van mijn briljante ideeën kan genieten.  


17 opmerkingen:

  1. Wat zal hij dan blij zijn dat Cars 2 volgend jaar uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was even bang dat je 306 het begeven had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Maurice! Leuk dat je even komt reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoezo dat ineens? Ik kom hier toch dagelijks reageren?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, dat weet ik toch wel gosah. Maar 't schijnt dat sommige mensen denken dat wij digitale bonje hebben. En dat is natuurlijk helemaal niet digitaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je staat er alweer tussen. Biertje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach joh, je leert Maurice nog wel kennen. Een grotere slijmjurk bestaat niet. Wil zo graag vriendjes met mij zijn, is gewoon sneu.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Maurice, BEDANKT met een grote B,E,D,A,N,K en een T.
    Doe mij maar een unit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Graag gedaan. Moet ik nu nog meer dingen doen om jouw carriere uit het slop te trekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou? Stuur 's even wat van die suffe klutte lezeressen van jou mijn kant op!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is toch helemaal niet nodig? Zodra ik een nieuwe gevonden heb ben jij niet meer weg te slaan bij haar weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Over niemand specifiek, gewoon in alle gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen