Pagina's

woensdag 18 augustus 2010

Ik ben een held

Binnenkort beginnen we hier met de AID-dagen, de Algemene Introductie Dagen. of zoiets. In elk geval betekent het voor ons (lees ik) dat het de eerste kennismaking is met nieuwe chicks studenten. Velerlei culturen, velerlei landen, velerlei religies, velerlei klederdrachten, velerlei smachtende blikken en allemaal respect voor gezagdragers.
Het is een tijd dat wij (lees ik) extra scherp zijn.
het is een drukte van belang op het terrein dat in de volksmond ook wel campus genoemd wordt. Zie het als een concert van een middelmatig bandje als U2 in Central Park.

Vorig jaar was ik druk met werkzaamheden, bloggen, reageren, jolijten, msn-en, flirten èn telefoneren (multitasken voor vrouwen, m'n bips!) toen ik 2 negroïde negerts met rugzakken het gebouw binnen zag komen. Mijn jarenlange ervaring uit missies naar asielzoekerscentra vertelde me dat het Ethiopische tochtstrippen waren.
Onmiddellijk ging mijn vleesantenne, die tijdens mijn werk altijd op de linkerdij rust, over op de trilstand. 'RARA SNUITER ALERT! - RARE SNUITER ALERT!'
Een minuut of 10 later zag ik beide hengels uit een ander gebouw komen. ZONDER RUGTAS!
Ik sloeg alarm. Uiteraard stil alarm want die bomaanslagplegers wil je natuurlijk niet triggeren.

We hebben het hele gebouw nagelopen.
We vonden 168 kg Semtex, 56 handgranaten, precies 111 dynamietstaven, ook veel explosieven, een setje Kalashnikovs, een Leopardtank en een stripboek van Kuifje waar pagina 56 uit gescheurd was. 
Vreemd hè?

Door mijn scherpert zijn heb ik de campus behoed van een gruwelijke ramp die heel bloedig had kunnen aflopen.

Ik ben een held.     



 

26 opmerkingen:

  1. Heb je de binnenkant van de lantaarnpalen ook gecheckt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, voordat de rest er mee vandoor gaat: anoniem dat ben ik voortaan op deze site. Mack! Dus niet dat iemand anders ook op het idee komt van deze simpele reageermogelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mack? Zegt me niets. Hier heet jij Maurice. Dus niet zo flink doen. Dat-ie de boel in opslaat, ligt aan jouw pc.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heet hier Mack. Trouwens, ga dat eens even aanpassen en heel snel of ik flikker je uit mijn linklijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kerel, wat zit jij vol agressie sinds je terug bent. Watskebeurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Komop, nu niet erom heen lullen. Schiet eens op, lafaard! M-A-C-K. Eventueel voor jou voortaan meneer Mack.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeg held! Dat schiet weer niet erg op met jou. Moet ik soms gaan aftellen? 3...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo! Archibald! doe eens niet net of je weg bent! 2....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, sorry. Misschien niet duidelijk genoeg maar ik had het toch al aangepast vriend.
    Mijn nederige excuses.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend vadsigde flapdrol...dat vind ik ook goed. Gelukkig, dan kan ik de countdown stoppen.

    En nu ga je mij even uitleggen hoe ik hier dan wel moet reageren zonder elke keer mijn naam opnieuw te moeten intikken, en snel of ik flikker je uit mijn linklijst. 3.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahaha, ontzettend vadsige flapdrol wrote.......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. valt je trouwens wel op dat mijn lezers totaal niet moeilijk doen over dit soort gein?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 0...Oké je hebt het zelf gewild. Een digitaal vaarwel vriend. IRL zie ik je binnenkort wel weer in Vaassen op de koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hebben je libelle-abonnees geklaagd over mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zeg, weet jij waar dat zit, dat verwijderen van een link in weblog?

    Ehm nee hoor, het is niks persoonlijks. Ik doe dat met iedereen die niet naar mij luistert.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zelfs jouw eigen zoon doet niet wat jij wilt. Wat lul je nou flink?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vind je het goed als ik jou wel gewoon laat staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja natuurlijk. Geen enkel probleem. Koffie?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekkere ventjes zijn jullie..:)) Waar ging het log ook alweer over??

    BeantwoordenVerwijderen