Pagina's

vrijdag 3 september 2010

Grote jongens

Ja hoor mensen, ik hoor nu echt bij de grote jongens. Het heeft heel even geduurd maar na 2 ritten is het dan al zover. Ik heb m'n eerste valpartij achter de rug. Ik typ dit nu zwaar gehavend, ernstig gekwetst en serieus geblesseerd. Ik heb een verbrijzelde knie, een verdraaid bovenbeen, een gebroken pols, meer schaaf dan huid en een zeer aangetast ego.
Maar dat weerhoud mij natuurlijk niet om met jullie The story te delen. Het is jammer dat De Neel gestopt is met drinken anders had hij dit mooi in één van zijn memoires mee kunnen nemen.

Ik kreeg vanochtend vrij van vriendinlief om m'n nieuwe hobby uit te gaan oefenen. Een rondje Veluwe leek me wel aardig.
Ik ging hartstikke lekker, had een fijn gemiddelde op de teller staan. Bij een gangetje van een kleine 34 km/u zie ik in de verte 4 mensen op het fietspad stilstaan. Op 80 meter van diezelfde lui ping ik 's even op m'n fietsbelletje. Geen reactie. Ik zie dat het bejaarden zijn. Ik ping nogmaals 2x en nader het groepje in rap tempo. Ze krijgen me in de gaten. Ik besluit iets in de remmen te knijpen, mijn snelheid daalt naar 25 km/u. Er komt beweging in het viertal. Ik ben ze inmiddels tot op 18,37 meter genaderd. Ik rem iets harder, mijn snelheid daalt drastisch naar 18 km/u.
Als ik zo dichtbij de dinosauriërs ben dat ik de Rennies kan ruiken en ik merk dat mijn passeerruimte echt minimaal is, knijp ik vol in de remmen. Snelheid 0 km/u.
Vlak voor het stel kom ik tot stilstand. In de consternatie vergeet ik mijn schoenen los te koppelen van de pedaalclips en ik donder om.
Met bovenstaande schade tot gevolg.

Ze zouden oude, bejaarde, gedinosaureerde toeristen moeten verbieden op fietspaden rond de Veluwe!   

7 opmerkingen: