Pagina's

woensdag 8 september 2010

Alles weten

Alles weten maakt niet gelukkig, hoor ik wel eens. En dat klopt. Alles is ook wel heul veul. Maar aan de andere kant is kennis macht. En da's ook weer waar.
Ik bewandel de gulden middenweg. Ik vergaar veel kennis maar lang niet alles.
Alleen wat voor mij relevant is. Ik vind dat belangrijk. En het blijft ook bij mij.
Martelingen, chantage, dood, ik zal nooit en te nimmer iets loslaten.
Ja, misschien een flinke koffer met geld.
In mijn geval, ik ben misschien voor velen een gesloten boek maar in ieder geval wel één met een "Opuh Aande". Ik heb niets te verbergen.

Zo heb ik inmiddels een aardig beeld van de luitjes uit mijn linklijst en de luitjes bij wie ik reageer. Interessant hoeveel materiaal er op het internet te vinden is.
Ik wilde weten, toen ik op een AZC werkte, of de asielzoekers waarmee ik eventueel in fysieke aanraking zou komen, besmet waren met een enge ziekte. Dit viel niet goed bij de medische dienst. Privacy-onzin enzo. Ik vond en vind dat ik het recht heb dat soort info te weten. Ik weigerde sindsdien met onze nieuwe vrienden te knokken.

Maar ik wil meer weten van voor mij relevante dingen, ik wil weten of ik m'n vrienden / collega's kan vertrouwen.
Ik wil weten met wie ik kan dollen en vooral wie niet. 
Ik wil weten of mijn achterbuurman met z'n bloedhonden een strafblad heeft.
Ik wil weten of die vent die ik wel eens zie lopen pedofiele neigingen heeft.
En ik wil weten of mijn buurman enge exotische killerslangen houdt. En zo ja, zijn die hokken goed dichtgelast?
Dat soort dingen wil ik weten.

Maar natuurlijk is er altijd wel iets wat ik nog niet weet.
Wil jij nog iets met me delen?
Ik garandeer discretie. 

13 opmerkingen:

  1. Ik heb wel eens een puist op de kont!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik draag in 't weekend wel eens panties. Maar wel zwarte want huidskleur is voor mietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn hond slaapt bij mij op bed, maar dat is geen geheim. Heb jij nog iets te vertellen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eameltje, ik kijk daar van op. Alleen in het weekend?

    Smits, wat wil je van me weten scheet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik rook niet, drink zelden, drink geen koffie en eet voornamelijk vegetarisch. Dus je zou verwachten dat ik in de categorie "saai" val, maar eigenlijk ben ik heel vrolijk, sprankelend en gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had hier een heel verhaal maar op één of andere manier wordt ie niet geplaatst. Wordt hier tegenwoordig gemodereerd ofzeau?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijkbaar niet dus. Nog maar een keer dan:
    In mijn geval slaapt m'n poesje bij me in bed, draag ik nooit panties want die vind ik vies, had ik onlangs een pukkel op m'n wang, rook ik, drink ik (ook koffie) en eet ook voornamelijk vegetarisch. Euhm, wat kan ik hier nog aan toe voegen... Oh ja, ben zo nu en dan een zweefteef en heb sproetjes op m'n tiet.
    Er gebeuren hier rare dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je vergeet lang haar en een strakke rug / bips.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja! Ik heb twee poesjes, en ze slapen allebei bij mij in bed. Ik heb dan geen sproetjes op mijn tiet, maar wel op mijn schouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk, zo komen we er wel.
    Nog meer die iets kwijt willen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoeveel bied je voor mijn onthullingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb tietjes op m'n sproet. Ook bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen